Kontakt os!
Vil du vide mere om, hvordan I kan reducere jeres kredittid? Kontakt os, så fortæller vi mere.
Der stilles store krav om klar og effektiv kommunikation til virksomheder inden for kredithåndtering og inkasso. Uklare fakturaer og komplicerede betalingsløsninger skaber problemer i flere led. Vejen til kortere kredittider og en bedre kundeoplevelse er at fokusere på kundedialog og en god betalingsoplevelse.
Der er inden for kredithåndtering og inkasso fokus på at hjælpe debitoren med at blive gældfri og øge betalingsvilligheden for kunderne. Men mange fakturaer betales unødvendigt sent eller i værste fald slet ikke. Uklar kommunikation og betalingsløsninger, der ikke er tilpasset modtageren, er tidskrævende både for virksomheden, debitoren og kunden og er med til at skabe en dårlig kundeoplevelse.
Kredithåndterings- og inkassovirksomhederne har gode muligheder for at øge betalingsvilligheden, fastholde gode kunderelationer og hjælpe debitoren til en sundere økonomi ved at fokusere på kundedialogen og betalingsoplevelsen.
PostNord Strålfors tilbyder kundetilpassede og sikre kommunikationsløsninger, der hjælper kredithåndterings- og inkassovirksomheder med at overholde love og regler i den stærkt regulerede branche.
At tilbyde flere betalingsalternativer og nem og sikker kommunikation sikrer hurtigere betaling. I denne guide forklarer vi, hvordan du kan øge betalingsvilligheden ved at kommunikere på debitorernes præmisser, forbedre betalingsoplevelsen og have stærk databeskyttelse.
Virksomheder skal kunne kommunikere med sine kunder uanset, om det handler om udsendelse af faktura, varslinger eller øvrig relevant info. Det har tidligere været en forudsætning at have modtaget kundens CPR-nummer og have indhentet samtykke. Det er nu muligt at sende dokumenter gennem e-Boks blot på baggrund af en kombination af modtagerens navn og adresse.
Vi hjælper kredithåndterings- og inkassovirksomheder med hurtigt at sende fakturaer til den rigtige person i den rigtige kanal med mulighed for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfakturaer og mobilbetalinger reduceres tiden fra opfordring til handling, mens fysiske fakturaer giver høj leveringssikkerhed.
Reducér risikoen for forsinkede eller udeblevne betalinger ved at kommunikere vigtige budskaber hurtigt, sikkert og brugervenligt. Sikker og automatisk håndtering af kommunikationen reducerer tidskrævende administration, og samtidig bliver oplysningerne lettere tilgængelige for dem, der har brug for dem.
Kredithåndterings- og inkassovirksomheder er nødt til at overholde de love, der gælder for branchen og sørge for, at hele kæden, lige fra indgående og udgående kommunikation til modtager, er sikker. Vores læsninger inden for både fysisk og digital kommunikation hjælper vores samarbejdspartnere med at håndtere kommunikation hurtigt og omkostningseffektivt og samtidig opretholde en høj datasikkerhed.
Kunder og debitorer har forskellige betalingsevner og forskellige præferencer, når det gælder kommunikations- og betalingsmetoder. Derfor er det vigtigt, at kredithåndterings- og inkassovirksomheder arbejder med betalingsoplevelsen som en vigtig del af hele kundeoplevelsen.
Kredithåndterings- og inkassovirksomheder håndterer store mængder særligt følsomme personoplysninger om gældsforhold og skal derfor have kendskab til de lokale love og regler i branchen. Hvis databeskyttelsen er utilstrækkelig, risikerer man bøder og i værste fald at miste sin autorisation til at drive inkassovirksomhed og dermed sine indtægter.
Kredithåndtering og inkasso udvikler sig med flere digitale løsninger. Virksomheder skal udnytte teknologien for at skifte fokus fra inddrivelse til kundehjælp og opfylde deres sociale ansvar. Det kræver nye arbejdsmetoder, mener Andreas Komnæs, chef for nye produkter hos Kredinor.
Vil du vide mere om, hvordan I kan reducere jeres kredittid? Kontakt os, så fortæller vi mere.